Siste skoleglimt
Det er alltid hyggelig å få besøk av tidligere elever. Sebastian gikk på Engesvea skole fra 2022 – 2025, og er nå straks ferdig med det første året på videregående. I forrige uke var han innom oss og hilste på gamle kjente, i tillegg til at han hjalp til med å klippe gresset på skolens uteområde. Det ble et veldig trivelig gjensyn for både store og små. Vi setter stor pris på at tidligere elever, som Sebastian, fremdeles kommer innom, og tar det som et tegn på at de hadde noen fine år hos oss på Engesvea. Riktig god sommer ønskes til både Sebastian og andre tidligere elever. På gjensyn, -og takk for klippehjelpen! 😊🙌 ... Vis flereVis færre


Hvorfor Engesvea?
-For oss var det at det er en verdibasert skole, en av de viktigste grunnene til at vi valgte Engesvea. Andre momenter som var -og er viktige for oss, er lærernes engasjement og omsorg, samt at barn får rom til å være barn. Dette føler vi at vi får på Engesvea. I tillegg synes vi det er veldig positivt at det er så mye aktivitet bakt inn i skolehverdagen, og at elevene får oppleve friluftsliv gjennom både turer og undervisning, sier Ludwig Neubeuer, som er far til to barn ved skolen.
Kan dette være noe for ditt barn? Vi har ledige plasser på flere klassetrinn for skoleåret 26/27.
Ta kontakt med rektor på e-post marthe.nohr@engesvea-skole.no, eller telefon 61 25 68 10 for mer informasjon.
Du kan også ta en titt på vår hjemmeside; www.engesvea-skole.no
... Vis flereVis færre
De siste par dagene har tiende klasse vært oppe til skriftlig eksamen. Dette foregår på skolen, og når det er eksamen må 1. – 9. trinn skygge banen, og gjøre helt andre ting.
I går trosset vi regnværet og gikk til Maihaugen. Her ble det utevandring, i tillegg til kubb og boccia ved Dansarvollen, før en gikk inn og kikket på utstillingen «Langsomt ble landet vårt eget», samt Norges olympiske museum. På sistnevnte fikk en blant annet prøve hvordan det oppleves å være i olympisk duell på skiskytterarenaen.
I dag gikk turen til lekeplassen og kunstgressbana ved Sæterhagen terrasse. Her hadde vi både frileik, slåballkamp og stikkball. Høydepunktet var nok likevel fotballkamp der lagene var ungdomsskolen mot resten. Om det var litt surt og vått i går, så kunne det ikke ha blitt så mye bedre i dag 😎🌞
Gratulerer til 10. klasse med vel overstått skriftlig eksamen. Da er det ekstra fortjent med langhelg nå!
Riktig god pinse ønskes alle fra Engesvea skole 😊🙌🇳🇴
... Vis flereVis færre





