Skole lunsj

En gang i måneden har vi skole lunsj som er i regi av noen av foreldrene. Da er det vegetarisk, hjemmelaget mat som for eksempel hamburger, taco, suppe, pizza og masse annet. Vi har spurt noen elever om hva de synes om skolelunsjen:

C. B. (8. klasse) synes det beste med skolelunsjen er at man slipper å ha med niste, og at det er deilig varm mat. – Jeg synes thaisuppen og pizzaen er det beste. Også er det veldig sosialt for oss som går i ungdoms skolen siden vi får lov til å sitte nede på kjøkkenet.

N. H. (9. klasse) liker skolelunsjen godt, og er enig med C. B. i at det er praktisk at man ikke trenger matpakke. – Dessuten er det godt, sosialt og hyggelig. Jeg synes at corn med ris og saus er det beste vi har fått servert.

– Det er fint at maten er forskjellig, forteller C. H. (6. klasse), V. B. (5. klasse) og M. I. (5. klasse) i kor. – Når man er lei brødskiver er det veldig godt med litt varm mat.