Basecamp 8

I uke 2 var vi som går i 8. klasse på leirskole i Mesnali. Det ble mye skigåing på grunn av det flotte skiføret vi har her i Lillehammer distriktet. Vi ankom Mesnali rundt femtiden mandag kveld, så første skitur ble på tirsdag. Det var mange som hadde ski på beina for første gang. Det ble en felles kort skitur på onsdag. Det var også med hundespann på onsdag, og noen fikk lov å sitte på en runde på vannet.

På torsdag fikk vi muligheten til å velge mellom fire forskjellige skiturer med forskjellige lengder.  Alle skulle gå fra Sjusjøen og ned til Mesnali, men da med forskjellige lengder. Da vi kom tilbake til leirskolen hadde vi noen leker for å bli bedre kjent. De aller fleste syntest at det var veldig morsomt, men det var også noen som syntest at det var litt flaut og pinlig.

Den siste natten fikk vi muligheten til å sove ute under åpen himmel. Hver dag var det en time med med undervisning. Temaet for undervisningene var «Rusmidler». I undervisningstimene så vi nærmere på valg og hva slags holdninger vi har til rusmidler. Vi hadde en veldig fin uke på Basecamp 8, og vi gleder oss til Absolutt 9.

Andre skoler som har omtalt BaseCamp8: Ekrehagen skoleTorderød skoleMøllebakken skole.

NHA (Norsk Helse og Avholdsforbund) var en naturlig samarbeidspartner i BaseCamp8-opplegget.