Bønneuke

20131113_082406Uke 46 har vi bønneuke. Da samles vi forholdsvis i ungdomsskolen og småskolen til en litt lengre andakt. Det er pastoren fra Lillehammer adventkirke som holder denne andakten, hvor vi tar opp forskjellige viktige, kristne temaer. Etter andakten på mandag fikk vi utdelt hver vår bønne med et navn på. Den personen vi trakk skal være vår bønne venn denne uka. Det betyr at man skal være ekstra snill og hyggelig mot denne personen og en liten gave blir ofte satt stor pris på.

Jeg har intervjuet to elever om bønneuka.

Intervju med gutt i 9.klasse

Hva syns du om bønneuka?

Jeg syns bønneuka er lærerik, fordi den gjør at man lærer seg å sette bedre pris på de rundt seg, og det er også veldig hyggelig og starte dagen med en samling.

Hva liker du best med bønne venn konseptet?

Jeg liker best å ha en bønne venn som jeg kan ta ekstra vare på og å vite at noen har meg som bønne venn, at noen tenker på meg.

Intervju med jente i 5.klasse:

Hva syns du om bønneuken?

Den er morsom, for man kan gi noe og kanskje få noe.

Hva liker du best med bønne venn konseptet?

At man kanskje kan overaske dem litt, og at man ikke vet hvem som har hvem, men at man på slutten kan si det.

Skroll til toppen